Над 3000 пътници и 400 ТИР-а месечно превозва фериботът Свищов-Зимнич
Над 3000 пътници и 400 ТИР-а месечно
превозва фериботът Свищов-Зимнич
От 2010 година възможностите за връзка между България и Румъния се увеличиха със заработването на Фериботна линия „Свищов – Зимнич”. „Дружество Интер линк – България и Румъния“ ООД е оператор на съоръжението. Фирмата представлява съдружие между „Интер Агро“ ЕООД, представлявана от инж. Никола Попов, и „Драгажен флот Истър“ АД, представлявано от Румен Йорданов. За изминалите години съоръжението вече се е наложило на пазара и бележи ръст в превозването на товари и пътници.
От началото на 2012 година Ферибот-Свищов отчита ръст на преминалите превозни средства средно с около 30% в сравнение със същия период на м.г., съобщи инж. Никола Попов. През последните два месеца се отчита още по-голям ръст, който е свързан с активния летен сезон. За месец през свищовския ферибот преминават между 350-400 тежкотоварни камиони (ТИР-ове). Камионите под 25 тона са 400, автобусите са по-малко – 35 за месец, микробусите са 130, преминаващите леки автомобили са между 80 и 100, около 150 са леките автомобили с ремарке. В разгара на активния туристически сезон се отчита и увеличение на преминаващите туристи с мотоциклети и велосипеди, като за последните два месеца техният брой е 158, уточни Никола Попов. Преминаващите пътници по фериботната линия „Свищов – Зимнич” са между 2000 и 3000 души за месец. Непрекъснато нараства броят на идващите от Румъния пътници с туристическа цел. Най-голям интерес се проявява към историческите забележителности на Свищов, Велико Търново и Плевен, както и към българското Черноморие и планинските курорти. Друга група пътници посещават град Свищов през почивните и празнични дни предимно с търговска цел, за да направят своите покупки в търговската мрежа на града ни.
Значителен фактор представляват преминаващите по фериботната линия „Свищов-Зимнич” товарни камиони с турска регистрация, превозващи стоки и товари от Близкия Изток и Турция за Югоизточна и Западна Европа и обратно. Утвърдени са постоянни клиенти-превозвачи като „Peker Nakliyat”, “Kayikcioglu”, “Bedirhan”. От известно време е сгъстен графикът за работа на фериботната линия. Фериботната платформа в момента извършва десет плавания на ден – пет от Свищов и пет от Зимнич, а по стария график – по 4 плавания от двата терминала. При преминаване на денонощен режим на работа отплаванията ще се удвоят. В момента фериботът работи 12 до 14 часа. На едно плаване той товари до пет ТИР-а, няколко камиона и 10-15 леки автомобили. На плаване могат да се товарят и 100-150 пътници, както и други по-малки превозни средства като мотоциклети и велосипеди. Отплаванията са съответно на всеки три часа от българския и от румънския бряг.
ИНТЕРЛИНК ООД - Свищов отчита и трайна тенденция приходите от дейността да надвишават разходите с около 30%. Друга тенденция, която се отчита, е увеличение на броя на местните превозни средства. Докато върви нашият разговор, на платформата се качва камион на местния Консервен завод „Република“, след него камион от Зимнич, който сутринта е докарал суровина за „Свилоза“ и за „Лесопласт“ – Троян. Всекидневно преминават и други превозни средства, изнасящи целулоза. Наблюдава се и доста сериозно присъствие на ферибота на турски превозни средства, както и сериозен интерес от страна на турските фирми към свищовското съоръжение. Именно за да се отговори на техните изисквания, управата на Ферибот-Свищов обмисля въвеждането на денонощен режим на работа, за което се прави необходимата подготовка. В момента върви процес на договаряне с фирмите, за да няма спад в стопанските резултати на ферибота. След споразумение с фирмите и на базата на сключените с тях договори ще бъде пусната втора платформа. Тогава резултатите на Ферибот-Свищов ще бъдат удвоени, а и стопанското му значение ще започне да се чувства по-осезателно не само в региона, а и в съседни страни, прогнозира Никола Попов. Очакванията на Никола Попов е, че свищовският фериботен пункт ще се утвърждава и в бъдеще.
Наблюдават се обаче и определени проблеми за пътуващите. По време на разговора ни виждаме как се извършва претегляне на общо тегло на празен камион на излизане от страната. „Не виждам особена логика в това нещо, но такава е програмата на митническия пункт“, коментира Никола Попов . Той бе категоричен, че с това се губи време на водачите и не се постига нищо друго. Няма логика празен камион да покаже претоварване и остава без обяснение тегленето на празните превозни средства. Подобно теглене не се прави на други гранични пунктове, уточнява Никола Попов. Той посочи и други различни практики - например водач на ТИР, пристигнал в Свищов късно вечерта, нощува тук. Той си е имал винетка за предния ден, но днес сутринта ще пътува и ще си купи винетка за страната, в която влиза и ползва републиканската пътна мрежа. Той обаче е задължен в седем часа сутринта да си купи и българска винетка, за да успее да се качи на платформата на ферибота. На изход от страната от всички превозни средства се изисква валидна винетка, дори и от тези, които не са напускали пределите на града. Става въпрос основно за румънски превозни средства, посетили града с търговска или туристическа цел. „Това са едни дребни неща, които създават напрежение понякога“, коментира Никола Попов. В същото време посочва, че Гранична полиция и Митница Свищов полагат доста усилия в съвместната им работа и вече има добър синхрон в действията на различните служби на територията на ГКПП. Контролът е по-добър отколкото на другите гранични пунктове, но възниква и въпросът защо на останалите места по границата тази дейност се извършва по-бързо и служителите не се задълбочават, е мнението на Никола Попов на базата му лични впечатления и разговори с преминаващи шофьори. Решението на проблема според него е въвеждането на еднакви практики на всички места по границата.
Свищовският ферибот има трасе, което позволява плаване и при отрицателни стойности на нивото на река Дунав. Именно това прави приоритетен ферибота при Свищов-Зимнич. Така м.г., когато бе регистрирано рекордно отрицателно ниво от минус 12 сантиметра, т.е. 12 см. под условната кота нула, съоръжението не е прекратявало работата си. Проблеми се създават от големия наклон, който се създава при връзката между понтона и брега, при падане на нивото наклонът става много голям. В такива случаи се налага изтегляне на някои превозни средства с помощта на влекач. Никола Попов коментира, че въпреки сушата т.г. не е регистрирано критично ниво, а вече се навлиза и в есенния сезон, през който се очакват и повече валежи.
В интерес на своите клиенти, Ферибот-Свищов се стреми да подържа най-ниски цени между всички подобни линии, които съществуват по дунавското крайбрежие. Две евро заплаща пътник, който ползва съоръжението. Четири евро е таксата за лек автомобил, осем евро е за микробус. 71 евро е таксата за тежкотоварните автомобили. Всички тези цени са много по-ниски от цените на конкуренцията, категоричен е Никола Попов.
Александър ШАБОВ
превозва фериботът Свищов-Зимнич
От 2010 година възможностите за връзка между България и Румъния се увеличиха със заработването на Фериботна линия „Свищов – Зимнич”. „Дружество Интер линк – България и Румъния“ ООД е оператор на съоръжението. Фирмата представлява съдружие между „Интер Агро“ ЕООД, представлявана от инж. Никола Попов, и „Драгажен флот Истър“ АД, представлявано от Румен Йорданов. За изминалите години съоръжението вече се е наложило на пазара и бележи ръст в превозването на товари и пътници.
От началото на 2012 година Ферибот-Свищов отчита ръст на преминалите превозни средства средно с около 30% в сравнение със същия период на м.г., съобщи инж. Никола Попов. През последните два месеца се отчита още по-голям ръст, който е свързан с активния летен сезон. За месец през свищовския ферибот преминават между 350-400 тежкотоварни камиони (ТИР-ове). Камионите под 25 тона са 400, автобусите са по-малко – 35 за месец, микробусите са 130, преминаващите леки автомобили са между 80 и 100, около 150 са леките автомобили с ремарке. В разгара на активния туристически сезон се отчита и увеличение на преминаващите туристи с мотоциклети и велосипеди, като за последните два месеца техният брой е 158, уточни Никола Попов. Преминаващите пътници по фериботната линия „Свищов – Зимнич” са между 2000 и 3000 души за месец. Непрекъснато нараства броят на идващите от Румъния пътници с туристическа цел. Най-голям интерес се проявява към историческите забележителности на Свищов, Велико Търново и Плевен, както и към българското Черноморие и планинските курорти. Друга група пътници посещават град Свищов през почивните и празнични дни предимно с търговска цел, за да направят своите покупки в търговската мрежа на града ни.
Значителен фактор представляват преминаващите по фериботната линия „Свищов-Зимнич” товарни камиони с турска регистрация, превозващи стоки и товари от Близкия Изток и Турция за Югоизточна и Западна Европа и обратно. Утвърдени са постоянни клиенти-превозвачи като „Peker Nakliyat”, “Kayikcioglu”, “Bedirhan”. От известно време е сгъстен графикът за работа на фериботната линия. Фериботната платформа в момента извършва десет плавания на ден – пет от Свищов и пет от Зимнич, а по стария график – по 4 плавания от двата терминала. При преминаване на денонощен режим на работа отплаванията ще се удвоят. В момента фериботът работи 12 до 14 часа. На едно плаване той товари до пет ТИР-а, няколко камиона и 10-15 леки автомобили. На плаване могат да се товарят и 100-150 пътници, както и други по-малки превозни средства като мотоциклети и велосипеди. Отплаванията са съответно на всеки три часа от българския и от румънския бряг.
ИНТЕРЛИНК ООД - Свищов отчита и трайна тенденция приходите от дейността да надвишават разходите с около 30%. Друга тенденция, която се отчита, е увеличение на броя на местните превозни средства. Докато върви нашият разговор, на платформата се качва камион на местния Консервен завод „Република“, след него камион от Зимнич, който сутринта е докарал суровина за „Свилоза“ и за „Лесопласт“ – Троян. Всекидневно преминават и други превозни средства, изнасящи целулоза. Наблюдава се и доста сериозно присъствие на ферибота на турски превозни средства, както и сериозен интерес от страна на турските фирми към свищовското съоръжение. Именно за да се отговори на техните изисквания, управата на Ферибот-Свищов обмисля въвеждането на денонощен режим на работа, за което се прави необходимата подготовка. В момента върви процес на договаряне с фирмите, за да няма спад в стопанските резултати на ферибота. След споразумение с фирмите и на базата на сключените с тях договори ще бъде пусната втора платформа. Тогава резултатите на Ферибот-Свищов ще бъдат удвоени, а и стопанското му значение ще започне да се чувства по-осезателно не само в региона, а и в съседни страни, прогнозира Никола Попов. Очакванията на Никола Попов е, че свищовският фериботен пункт ще се утвърждава и в бъдеще.
Наблюдават се обаче и определени проблеми за пътуващите. По време на разговора ни виждаме как се извършва претегляне на общо тегло на празен камион на излизане от страната. „Не виждам особена логика в това нещо, но такава е програмата на митническия пункт“, коментира Никола Попов . Той бе категоричен, че с това се губи време на водачите и не се постига нищо друго. Няма логика празен камион да покаже претоварване и остава без обяснение тегленето на празните превозни средства. Подобно теглене не се прави на други гранични пунктове, уточнява Никола Попов. Той посочи и други различни практики - например водач на ТИР, пристигнал в Свищов късно вечерта, нощува тук. Той си е имал винетка за предния ден, но днес сутринта ще пътува и ще си купи винетка за страната, в която влиза и ползва републиканската пътна мрежа. Той обаче е задължен в седем часа сутринта да си купи и българска винетка, за да успее да се качи на платформата на ферибота. На изход от страната от всички превозни средства се изисква валидна винетка, дори и от тези, които не са напускали пределите на града. Става въпрос основно за румънски превозни средства, посетили града с търговска или туристическа цел. „Това са едни дребни неща, които създават напрежение понякога“, коментира Никола Попов. В същото време посочва, че Гранична полиция и Митница Свищов полагат доста усилия в съвместната им работа и вече има добър синхрон в действията на различните служби на територията на ГКПП. Контролът е по-добър отколкото на другите гранични пунктове, но възниква и въпросът защо на останалите места по границата тази дейност се извършва по-бързо и служителите не се задълбочават, е мнението на Никола Попов на базата му лични впечатления и разговори с преминаващи шофьори. Решението на проблема според него е въвеждането на еднакви практики на всички места по границата.
Свищовският ферибот има трасе, което позволява плаване и при отрицателни стойности на нивото на река Дунав. Именно това прави приоритетен ферибота при Свищов-Зимнич. Така м.г., когато бе регистрирано рекордно отрицателно ниво от минус 12 сантиметра, т.е. 12 см. под условната кота нула, съоръжението не е прекратявало работата си. Проблеми се създават от големия наклон, който се създава при връзката между понтона и брега, при падане на нивото наклонът става много голям. В такива случаи се налага изтегляне на някои превозни средства с помощта на влекач. Никола Попов коментира, че въпреки сушата т.г. не е регистрирано критично ниво, а вече се навлиза и в есенния сезон, през който се очакват и повече валежи.
В интерес на своите клиенти, Ферибот-Свищов се стреми да подържа най-ниски цени между всички подобни линии, които съществуват по дунавското крайбрежие. Две евро заплаща пътник, който ползва съоръжението. Четири евро е таксата за лек автомобил, осем евро е за микробус. 71 евро е таксата за тежкотоварните автомобили. Всички тези цени са много по-ниски от цените на конкуренцията, категоричен е Никола Попов.
Александър ШАБОВ